PROJECTEN KENIA

Stichting4Life steunt kinderen en hun ouders in de sloppenwijken in Kenia. De gezinnen behoren met een maandinkomen tot € 20,- tot de allerarmsten, hierbij draait alles om overleven. Juist deze gezinnen zijn zeer gemotiveerd en pakken elke kans met beide handen aan. Wij geven ze deze kansen op een betere toekomst.

Live as if you were to die tomorrow.
Learn as if you were to live forever.

Mahatma Gandhi

Be the change.
You want to see in the world.

Ghandi

Scholing

Voor € 75,- kan een kind een jaar lang naar de lagere school en voor € 150,- naar de middelbare school. Uit onderzoek is gebleken dat ieder jaar dat een kind naar school gaat, zij later 8% meer zal verdienen. Deze kans verdient ieder kind, ook als zij is geboren in een sloppenwijk in Kenia.

Export

Onder de naam Sieraden4Life wordt het grootste deel van de sieraden en kikoydoeken in Nederland verkocht. Deze producten worden in de workshops gemaakt en de winst vloeit direct terug naar de scholingsprojecten.

Werkgelegenheid

Het werkeloosheidspercentage in Kenia is hoog en ligt rond de 40%. Dit geldt sowieso voor de mensen in de sloppenwijken. Werken betekent een inkomen, waarmee de moeders zichzelf en hun kinderen kunnen onderhouden.

Ondersteuning weeskinderen

Er kan helaas een moment komen dat de moeders te ziek zijn om voor hun kinderen te zorgen en vervolgens overlijden. Stichting4Life zorgt dan voor ondersteuning van deze kinderen door een onderkomen te bieden. Er wordt ook geregeld dat de kinderen hun schoolopleidingen kunnen afmaken.

Subscribe to newsletter

Stay up to date