Sieraden4life

In 2007 zijn we kleinschalig gestart met het exporteren van door moeders gemaakte sieraden naar Nederland. In 2010 zijn we gestart met de verkoop van de sieraden bij HEMA via Return to Sender. Daarna volgden klanten als de Bijenkorf, Kruidvat, V&D en nog veel meer mooie projecten. Hierdoor konden we 12 vrouwen een vaste baan bieden en bij grote projecten waren er tot 150 vrouwen uit de sloppenwijk bij ons aan het werk. Doordat de Europese regels zijn aangescherpt met betrekking tot materialen die gebruikt mogen worden in sieraden en de concurrentie vanuit Aziƫ erg groot is, hebben we helaas moeten besluiten om de export van de sieraden naar Nederland te stoppen. In Kenia krijgen we het helaas niet voor elkaar om de juiste materialen te vinden.

Voor de twaalf vrouwen die hierdoor hun baan verliezen zijn we heel actief op zoek naar andere mogelijkheden. Deze vrouwen hebben zich de afgelopen jaren ontzettend ontwikkeld en zijn daardoor goed inzetbaar voor andere partijen.

Graag bedanken we via deze weg alle partners en kopers van sieraden voor hun orders en mogelijkheden die zij hiermee aan deze vrouwen hebben gegeven!