Weeskinderen

ONDERSTEUNING WEESKINDEREN

Het kan gebeuren dat de moeders te ziek zijn om voor hun kinderen te zorgen of overlijden. Wij zorgen voor de ondersteuning van deze kinderen. We regelen dat de kinderen een onderkomen krijgen en hun schoolopleiding kunnen afmaken. Op dit moment zijn er 7 kinderen die we op deze manier helpen.

Een van deze kinderen is George. Zijn moeder overleed in 2008, maar hij kon toch zijn opleiding afmaken.

Het succesverhaal van George (24)

Een jongen waarvan zijn moeder in 2008 overleed en die vervolgens zijn opleiding kon afmaken is George. George is een van de eerste kinderen van de scholingsprojecten bij de start in 2007. Hij begon in groep 8. Daarna ging hij door naar de middelbare school. Twee jaar later overleed zijn moeder. Maar zijn opleiding werd verder voortgezet met onze hulp. Na de middelbare school volgde hij een opleiding tot kok met als resultaat een baan als manager in een hotel. George stuurt ons nog regelmatig berichtjes om te vertellen hoe het met hem gaat.

Jukumu Letu

Sinds 2009 steunen we Jukumu Letu: een organisatie die jonge (wees)kinderen in de leeftijd van 0 tot 7 jaar opvangt, zodat alleenstaande moeders/voogden de kans hebben om overdag te werken. De kinderen krijgen door onze steun elke dag een gezonde lunch en voor de allerarmsten zorgen we voor kleding en medische zorg.

Ook hebben we de organisatie geholpen om een eigen lagere school te starten. Op deze manier kunnen de kinderen als ze 7 worden, doorstromen naar de lagere school. En zijn ze na de opvang verzekerd van onderwijs.